glazpolgoeseurope.reismee.nl

Domenica in

Stintino ligt een mooi en ruig natuurgebied ten noordwesten. Het weer is goed en we wippen vlot ons bed uit om het veelbelovende ontbijt te mogen aanschouwen. Nou tripadviser heeft gelijk. Twee buffettafels vol met biologische producten, vers fruit, taarten, broodjes, sapjes en het gewone spek, eieren en koffiewerk. We genieten van het ontbijt en vervolgens liggen we in de keurig aangelegde tuin 15 minuten buikspieren te trainen. Ik heb mijn personal trainer bij me.

Het is zondag en de klokken luiden elk uur. We stappen in de auto om het stadje te bekijken. De haven is klein en overzichtelijk. Mooie houten scheepjes worden afgewisseld door luxe barbieboten. Een zonnig terrasje nodigt ons uit om lekker te gaan zitten. Prosecco en koffie met grappa gevolgd door de eerste Sardijnse maaltijd pasta alla vongole: een van onze favorieten! Mjam, mjam dat was lekker. Dan uitbuiten bij het zwembad en genieten van het zonnetje.

Tijdens de golden hour rond 17.00 uur brengen we een bezoek aan la Pelosa. Een indrukwekkend stuk natuur met turquoise wateren en witte stranden. Boven de baai en het forteiland hangen dreigende wolken. Als dat maar goed gaat want ze komen op ons af. Morgen gaan we twee dagen naar Castelsardo. Hopelijk reist het mooie weer met ons mee!