glazpolgoeseurope.reismee.nl

Maar waar je de föhn dan echt voor nodig hebt..

Inmiddels zijn we na veel geklaag overgeplaatst naar de andere kant van het complex. Dit gedeelte heeft de hele dag zon, een eigen terrasje voor de deur, king size bed én een verwarming. De aanhouder wint.

Dachten we althans, want na een heerlijk dagje zonnebaden zonder wind en met volle zon was het tijd voor de doucheronde. Nee geen rond spuitende kraan die niet meer dicht gaat, maar geen heet water! Potverdikkie. Gelukkig hebben we vandaag met geld rondgestrooid bij de vele personeelsleden, in de hoop dat ze dan een tikkie harder voor ons zouden rennen. Want waar heb je die föhn bij nodig als je geen heet water hebt om je haren mee te wassen?

Linda is opnieuw vertrokken naar de receptie, in de hoop dat onze cashflow reden geeft om onze douche te repareren. Plots verschijnen de Draadjes. Een lesbisch stel met lange dreadlocks. Nederlands en meegekomen met dezelfde vlucht als wij. Ze zitten twee huisjes rechts van ons. Ze komen naar ons toe om te vragen of onze verwarming het doet. Eén van de twee dames heeft een hernia en in een koude kamer slapen is dus een hel. Daarentegen hebben zij wél een warme douche. We besluiten te ruilen en slepen onze koffers nog eens heen en weer. Inmiddels is het verhuizen van onze spullen binnen het complex een ware dagtaak geworden.

Eenmaal gesetteld sta ik eindelijk onder de warme douche als er opnieuw aangeklopt wordt. Linda doet open en we verstaan er weinig van, maar het komt er op neer dat we opnieuw moeten verhuizen omdat ze een nóg betere kamer hebben. Slechts gehuld in m\'n handdoek verplaatsen we opnieuw de spullen en komen in een hemelse kamer terecht. Warm water, een bad, verwarming, twee-persoons én enkel bed, een terras met zon tot laat, extra zitje binnen en sfeerverlichting. We zijn helemaal tevreden en de föhn is eindelijk gebruikt waar die voor bedoeld is, m\'n haren droogmaken.