glazpolgoeseurope.reismee.nl

\"Het gaat mij niet gebeuren dat er geen föhn is\"

Dat mompelt Djadi tussen het smullen van onze good noodles (Unox) door. Overhandigd door die allervriendelijkste purser, helaas toch echt gay. We hebben het gezellig gemaakt in onze Transavia leefkuil: cosmopolitan, volkskrant, make-uptasjes, wijn en andere zeer belangrijke zaken die reisende vrouwen meenemen.

Vanochtend vertrokken we in vliegende vaart met twee van de belangrijkste mannen in ons leven naar Schiphol. En al mistte er één mannelijke lieverd, Roberto, was de vakantiesfeer al volop aanwezig in de zwarte Bat-mobiel.
Na vluchtig de mannen gedag gekust te hebben holden we Schiphol binnen. Eerst inchecken en door naar de taxfree shopping. Aldaar raakte we compleet in shock. Nog maar 15 minuten!!! Dus snel de benodigde parfum (kadootje van Siempie) en vodka aangeschaft en in vliegende vaart naar D51, wat zich ergens aan de andere kant van Schiphol bevindt. Eenmaal bij de gate aangekomen vertellen 3 jongemannen dat de gate nog gesloten is. We zijn véél te vroeg.....

Oeps! We zijn tenslotte vrouwen, dus digitaal klokkijken op de iphone mislukt nog wel eens. We hebben ons een uur vergist. Eenmaal de dichtstbijzijnde bar ingedoken keert de rust terug. Er worden duikverhalen met mede-reizigers gedeeld en nachos, vodka en cola geserveerd.

De reis naar Hurghada neemt zo\'n 5 uur in beslag. Bij de start lopen we wat vertraging op. Eenmaal in het vliegtuig wordt uitgelegd dat we nog wat extra brandstof tanken voor de zekerheid. Willen zeker geen Ryanair achtige taferelen en wij trouwens ook liever niet. We vullen de immigratiekaart in en wachten rustig af tot het vliegtuig landt.

Het eerste wat we in Egypte horen als we in stijl de vliegtuigtrap afdalen is: \"WAAAAAUUUUUUW\"! Altijd goed voor het ego nietwaar. We zijn om 21.30 uur in ons hotel waar we nog net aan het buffet kunnen aanschuiven. Mmmmhhhh...... daar vertellen we later wel meer over. Gelukkig maakt het Nederlandse gezelschap van zeer diverse pluimage de avond tot een topper.